הרב אבינר ב'קול חי': "אין תורה לחוד לחרדים ולא לחרדים" • האזינו

דוד לזר No Comments on הרב אבינר ב'קול חי': "אין תורה לחוד לחרדים ולא לחרדים" • האזינו
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (שלישי) נשמעה מתקפה חסרת תקדים של עשרות רבנים מהציונות הדתית נגד היוזמה החדשה של 'רשת הגיור' הפיקטיבית הפרטית שהוקמה בימים אלו על ידי רבנים מארגון 'צוהר' ובראשם הרב דוד סתיו במטרה לפגוע ברבנות הראשית לישראל.

הערב, ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' תקף הרב שלמה אבינר מגדולי רבני הציונות הדתית את מיזם הגיור החדש של רבני צוהר ואמר כי יש בזה שלוש בעיות חמורות.

"יש כאן שלוש בעיות חמורות ועליהם יש לזעוק עד השמים, בעיה אחת, קורעים את האומה לגזרים יהיו יהודים שהם על פי שיטה א' גויים ועל פי שיטה ב' – יהודים, זה קטסטרופה הדבר הזה, לא יוכלו להתחתן אחד עם השני".

בעיה שניה לדבריו של הרב אבינר היא: "מי שקובע בדברים האלו זה הרבנות הראשית, זה לא דבר פרטי שאני שואל את הרב הפרטי שלי, אלא שאלה כללית וציבורית שצריך לשאול את הרבנים הראשיים".

"הבעיה השלישית היא עיקר המוקד, זה לגבי גיור ילדים, שהורים לא מתגיירים האימא גוייה והאב יהודי שכמעט כל הפוסקים אומרים שאי אפשר לגייר את הילד אלא רק אם הוריו מביאים אותו", לדבריו של הרב אבינר, "הרי אותו ילד לא יקבל חינוך יהודי ודתי, והגיור יפקע בגיל 13 אם הוא לא ישמור מצוות".

"נושא כמו הגיור חייב להיות דבר מוסכם על כולם, זה להיות יהודי או לא, ואכן אני רואה שהרבה רבנים מתנגדים לדבר הזה בכל תוקף", אמר הרב אבינר.

עוד הוסיף כי "הרב קוק בזמנו אמר ש'אגודה' יכניסו את הרפורמים לארץ, כי אם הם לא סומכים על הרבנות הראשית וכל אחד יכול להקים בית דין אז גם הרפורמים יקימו בתי דין, והנה בעזרת ה' במשך הזמן הדברים ישתנו והחרדים נעשו נאמנים יותר לרבנות, וכעת יורים על הרבנות מפנים, זה פרדוקס מוזר מאוד".

"אין תורה לחוד לחרדים ולא לחרדים, הרבנים החרדים לא אמרו משהו חריג בנושא הגיור דברים נורמליים, לא כל מה שחדרי אומר זה חרדי".

האם הרב חתם היום על המכתב נגד יוזמת רבני 'צוהר'? "כן", השיב הרב שלמה אבינר.

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות